Wat heb ik gelezen in januari en februari?

Normaal maak ik elke maand een Wat heb ik gelezen overzicht. Ik was het alleen afgelopen maand vergeten. Vandaar dat het deze keer een overzicht is van januari EN februari. Ook maak ik er normaal een blogpost van met een overzicht wat ik afgelopen maand las en wat ik de komende maand ga lezen. Ook deze keer is dat anders. Vanwege een leuke challenge maak ik voor mijn TBR [To Be Read] overzicht een aparte post aan. Die komt in de komende dagen. De challenge is gehost door Caffeinated Book Reviewer en heet Take Control Over Your TBR Challenge.

Wat las ik in januari?

j-k-rowling-harry-potter-and-the-half-blood-prince-bloomsbury

Harry Potter and the Half-Blood Prince, het zesde boek in de Harry Potter serie. Ik wilde de serie eigelijklijk uitgelezen hebben in december 2016, maar mijn TBR was veel te groot oeps!!

Begonnen op:  31 december 2016

Uitgelezen op: 3 januari 2017

Beoordeling: 5-quills

 

 

 

 

j-k-rowling-harry-potter-and-the-deathly-hallows-bloomsbury

 

Harry Potter and the Deathly Hallows, het laatste boek in my nummer 1 favoriete series =] Ik probeer ze elk jaar een keer gelezen te hebben.

Begonnen op: 3 januari

Uitgelezen op: 5 januari

Beoordeling: 5-quills

 

 

 

J.K. Rowling - Harry Potter and the Cursed Child

Harry Potter and the Cursed Child. Het was voor mij de eerste keer dat ik het boek las.Ik heb dit boek ook gewonnen via een actie van een andere blogger =] Ik vond dit echt geweldig, aangezien ik erg baalde dat ik hem niet kon kopen. Het was voor mij het eerste Harry Potter boek wat ik niet op dag 1 in mijn handen had ='[

Ik had een gesplitste mening over dit boek. Het verschil zat hem met name in akte 1 en akte 2.. Akte 1 kreeg 3,5 griffel van mij en akte 2 4,5 griffel.. Dus samengevat krijgt dit script 4 griffels van mij. Dit komt voornamelijk doordat ik akte 1 echt bizar raar vond..

Begonnen op:  6 januari

Uitgelezen op: 7 januari

Rating: 4-quill

j-k-rowling-quidditch-through-the-ages

 

Mijn eerste schoolboek uit de Harry Potter serie –> Quidditch Through the Ages. I heb dit boekje denk ik al 7 jaar, maar had het nog nooit gelezen… Ik schaam me hahaha

Ik vond het erg leuk om te lezen hoe de populairste tovenaarssport Zwerkbal tot stand is gekomen.

Begonnen op:  7 januari

Uitgelezen op: 7 januari

Beoordeling: 5-quills

 

j-k-rowling-fantastic-beasts-and-where-to-find-them

 

Als tweede schoolboek van Harry Potter las ik Fantastic Beasts and Where to Find Them. Dit was echt een leuk boekje om te lezen. Alles over de magische wezens met leuke notites van Ron en Harry erbij. De notities waren echt grappig om te lezen. =]

Begonnen op:  8 januari

Uitgelezen op: 10 januari

Beoordeling: 5-quills

 

 

s-j-kincaid-the-diabolic

 

Dit was echt een geweldig boek. Zo geweldig dat ik mijn eerste recensie in 3 maanden schreef!! Ik had niet zo de recensie vibe, maar na dit boek gelezen te hebben MOEST ik wel een recensie direct schrijven. De recensie is in het Engels als wel te vinden op Felicia’s Ink. Hij zal ook in het Nederlands verschijnen.

Begonnen op:  7 januari

Uitgelezen op: 12 januari

Beoordeling: 5-quills

 

 

 

Sara Raasch - Snow Like Ashes

Snow Like Ashes, het eerste boek in de trilogie van Sara Raasch. Net uitgekomen in het Nederlands als Sneeuw als As. Ik heb dit boek eigenlijk per ongeluk eerder besteld. Klinkt raar hè? Hahaha. Het kwam doordat mijn vriend mij heer lief wilde verassen door Harry Potter and the Philosopher’s Stone de geïllustreerde editie had besteld. Alleen had hij niet door dat die nou juist als eerste op mijn verjaardagsbestelling stond van Amazon. Dus heb ik die van mijn bestelling afgehaald en ingeruild voor Snow Like Ashes hardcover. Wat bleek? Het is een eerste druk =] Me so happy!!

Begonnen op:  15 januari

Uitgelezen op: 22 januar1

Beoordeling: 5-quills

 

Icicles Like Kindling is de novella van Snow Like Ashes die zich voor het verhaalt afspeelt. Ik heb ervoor gekozen om hem na het eerste deel te lezen. Het was echt een leuk verhaaltje om te lezen. Het gaf het verhaal een goede achtergrond en meer inzicht in de hoofdpersoon. Jammer genoeg heeft het geen omslag om hier bij te zetten.

Begonnen op:  22 januari

Uitgelezen op: 22 januari

Beoordeling: 5-quills

 

amanda-bouchet-breath-of-fireIk wilde deze zo graag lezen. Dit is het tweede boek in de Kingmaker Chronicles geschreven door Amanda Bouchet. Het is zo’n leuke serie en de schrijfster is echt een schat een vrouw =] Ik kan deze serie echt aan iedereen aanraden die de Een Hof van Doorns en Rozen serie leuk vindt. Het heeft dezelfde hoeveelheid actie, romantiek en pacing in het verhaal. Verschillende verhalen uiteraard, maar net zo leuk!! Deze serie bevat veel Griekse mythologie en dat vind ik echt geweldig =] De enige reden dat ik zo lang over het boek heb gedaan is dat ik het via NetGalley kreeg in PDF en dus alleen kon lezen in de Kindle App op mijn telefoon. Ik vind het fijner lezen op papier of op mijn Kobo Aura. Het scherm van mijn telefoon maakt mijn ogen sneller moe. En dat betekent minder lezen =o

Begonnen op:  7 januari

Uitgelezen op: 23 januari

Beoordeling: 5-quills

 

veronica-roth-carve-the-mark

 

Het enige boek wat ik heb gekocht de afgelopen twee maanden. Ik keek er erg naar uit om dit pareltje te lezen!! Ik had hem op 20 december al besteld en heb hem eindelijk gelezen =] Mijn recensie zal binnenkort op de blog verschijnen.

Begonnen op:  23 januari

Uitgelezen op: 29 januari

Beoordeling: 5-quills

 

 

 

 

Wat las ik in februari?

bella-forrest-the-gender-secret

 

Ik kon eindelijk doorlezen in de serie The Gender Game. Deze serie is geschreven door Bella Forrest en is echt geweldig. Het heeft veel actie, een goed verhaal en geweldige hoofdpersonen. Ik was erg blij om door te gaan met deze serie waar het eerste boek eindigde.

Begonnen op:  30 januari

Uitgelezen op: 4 februari

Beoordeling: 5-quills

 

 

j-k-rowling-the-tales-of-beedle-the-bard

 

The Tales of Beedle the Bard is een boekje wat ik al heel erg lang wilde lezen. Maar ik heb er te lang mee gewacht haha. Het was eigenlijk maar mooi te wezen in mijn boekenkast xD Maar toch moet ik zeggen dat het leuke verhaaltjes zijn. Elk verhaaltje heeft z’n eigen levensles die worden meegenomen in het leven door de tovernaarskinderen.

Begonnen op:  12 januari

Uitgelezen op: 5 februari

Beoordeling: 5-quills

 

bella-forrest-the-gender-lie

 

The Gender Lie geschreven door Bella Forrest. Het derde boek in The Gender Game serie. Dit boek ging letterlijk verder in het vervolg van het gesprek waar boek 2 in eindigde. Deze serie moet je dus eigenlijk in een keer achter elkaar lezen.

Begonnen op:  5 februari

Uitgelezen op: 5 februari

Beoordeling: 5-quills

 

 

katherine-bogle-haven

 

Haven van Katherine Bogle was een boek wat buiten mijn comfort zone ligt. Ik heb het gelezen door een Read&Review aanbod van Rachel E. Carter. Ik lees niet echt boeken die voornamelijk over koningshuizen gaan. Ik had me een soort Tudors voorgesteld, maar het verhaal verraste me. =] Ik heb deze al wel gerecenseerd op Felicia’s Ink in het Engels. De Nederlandse versie zal hier nog verschijnen.

Begonnen op:  6 februari

Uitgelezen op: 9 februari

Beoordeling: 4 quill

 

stephanie-garber-caraval

 

Ik wilde zo graag Caraval lezen. En dat deed ik dus =] Ik heb nooit echt een boek gelezen met een circus thema. Maar dit boek was echt geweldig!! De recensie volgt snel =]

Begonnen op:  9 februari

Uitgelezen op: 13 februari

Beoordeling: 5-quills

 

 

 

rachel-e-carter-first-year

 

Ik had zo’n zin om deze serie te starten. Ik heb het eerste boek en de novella gekregen van Rachel zelf voor een recensie. Ik was gelijk verkocht aan de serie =] Ik heb op Felicia’s Ink al een recensie geplaats, maar zal deze uiteraard hier ook plaatsen!!

Begonnen op:  14 februari

Uitgelezen op: 15 februari

Beoordeling: 5-quills

 

 

rachel-e-carter-non-heir

 

Non-Heir is de novella van The Black Mage serie die zich voor First Year afspeelt. Ik had besloten om deze na First Year te lezen. Toch denk ik dat het niet uitmaakt of je de novella ervoor of erna leest. Ik houd van Darren’s achtergrondverhaal. Zeker het einde waarin het gelijk loopt met het begin van First Year. Maar dan verteld vanuit zijn perspectief. Ook deze heb ik al gerecenseerd op Felicia’s Ink en ook deze zal ik hier nog plaatsen in het Nederlands.

Begonnen op:  15 februari

Uitgelezen op: 16 februari

Beoordeling: 5-quills

rachel-e-carter-apprentice

 

Het tweede boek in The Black Mage serie is Apprentice. Dit boek gaat over de jaren na First Year. Het boek bevat veel actie en is echt geweldig!! Nogmaals raad ik deze serie aan aan iedereen =]

Begonnen op:  16 februari

Uitgelezen op: 18 februari

Beoordeling: 5-quills

 

 

 

rachel-e-carter-candidate

 

Candidate is het derde boek na Apprentice. In dit boek wordt het verhaal serieuzer en verrassender. Ik ga er verder niets over vertellen haha!! Ik houd echt van haar schrijfstijl en ik zag de grote verrassing totaal niet aankomen. Echt OMG!!

Begonnen op:  20 februari

Uitgelezen op: 27 februari

Beoordeling: 5-quills

 

 

 

Dus dit is wat ik de afgelopen twee maanden heb gelezen =] Houd je ogen open voor mijn speciale bericht voor de Take Control of Your TBR Challenge, wat gelijk dient als mijn maart TBR. Zit er iets bij wat ik heb gelezen wat je nu geïntereerd heeft gemaakt? Laat het me weten!! =]

Mocht je het gemist hebben:

XoXo Felicia.

Geef een reactie

Create a website or blog at WordPress.com

Omhoog ↑

